În ultimul an au existat mai multe episoade prin care diferite grupuri/persoane au fost acuzate de rasism, situațiile x au făcut înconjurul lumii și al presei, determinând crearea unei mișcări globale care protejează persoanele expuse la asemenea atitudini, politici sau acțiuni.

imagine stop rasism

Mai jos vom descrie conținutul unor reclame, care pot constitui un exemplu pentru ceea ce numim „Rasim”.

Cum recunoaștem atitudinile și reclamele rasiste?

Rasismul poate lua diferite forme și poate fi identificat în diverse locuri, dar oare suntem destul de agili încât să identificăm rasismul din “contentul” prezent zilnic în mediul online?

Este foarte important să privim aceste exemple dintr-o perspectivă analitică.

Reclama unui joc video pe care o întâlnim zilnic în feed-ul de la Facebook:

Reclama prezintă surprinderea personajelor jocului la vestea că bebelușul lor este de culoare. În acest caz, jocul oferă și o soluție pentru a schimba bebelușul de culoare într-un bebeluș alb.

Această reclamă este una dintre cele mai rasiste reclame existente în lume în acest moment deoarece emite păreri și judecăți asupra oamenilor de culoare și de asemenea pornește de la premisa că un bebeluș de culoare nu va fi acceptat. Chiar dacă scopul lor nu este unul rasist, modul prin care au ales să livreze informația, este de departe unul problematic :„Your daughter turns to white skin”.

Reclama Haineken din America

De această dată, barmanul lansează” o sticlă de Haineken, care trece pe lângă trei oameni de culoare( două femei și un muzician) și se oprește însoțită de sloganul Lighter is better”…

Reclama provine chiar din locul în care se duc lupte” continue pentru stoparea rasismului, ceea ce ridică mai multe semne de întrebare.

În filmulețul de mai jos puteți vizualiza mai multe reclame cu atitudini rasiste, explicate pe larg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *